Ο μύθος του ``Είμαι κακός στα μαθηματικά``

Δύο έμπειροι καθηγητές Μαθηματικών, ο Miles Kimball και ο Noah Smith καταρρίπτουν τον μύθο του «είμαι κακός στα Μαθηματικά» και εξηγούν γιατί κάθε παιδί μπορεί να τα καταφέρει με σκληρή δουλειά και αυτοπεποίθηση!

“Είμαι κακός στα Μαθηματικά!” Το ακούμε συνέχεια. Και απηυδήσαμε. Επειδή πιστεύουμε ότι η πίστη στην ιδέα των «μαθηματικών μυαλών» είναι μια από τις πιο αυτοκαταστροφικές ιδέες στις μέρες μας. Η αλήθεια είναι, ότι ενδέχεται να έχεις μαθηματικό μυαλό και πιστεύοντας το αντίθετο, απλώς περιορίζεις τις δυνατότητες εξέλιξής σου. Ακόμα χειρότερα, βοηθάς στη διάδοση μιας ανυπόστατης γνώμης, που είναι επιβλαβής για τα μη προνομιούχα παιδιά: το μύθο της εγγενούς μαθηματικής ικανότητας.

Είναι γενετική ικανότητα η μαθηματική σκέψη; Ναι, είναι σε έναν βαθμό. Ο Terence Tao είναι ένας διάσημος βετεράνος των μαθηματικών, με χιλιάδες δημοσιεύσεις σε κορυφαία επιστημονικά περιοδικά, του οποίου τη βοήθεια ζητούν ερευνητές απ’ όλο τον κόσμο όταν τα βρίσκουν σκούρα στα δύσκολα σημεία των θεωριών τους. Εξυπακούεται, λοιπόν, ότι δύσκολα γίνεται κανείς Terence Tao, ανεξάρτητα από τον κόπο που θα καταβάλλει ή την εκπαίδευση που θα έχει. Κι εδώ βρίσκεται το σημείο κλειδί: δεν χρειάζεται να γίνει κανείς τόσο καλός. Για τα μαθηματικά σχολικού επιπέδου, το φυσικό ταλέντο είναι πολύ λιγότερο σημαντικό από τη σκληρή δουλειά, την επιμελή προετοιμασία και την αυτοπεποίθηση.

Πώς είμαστε τόσο βέβαιοι; Κατ’ αρχάς, και οι δυο μας διδάσκουμε μαθηματικά για πολλά χρόνια, ως καθηγητές, βοηθοί καθηγητών και σε ιδιαίτερα μαθήματα. Ξανά και ξανά, ήρθαμε αντιμέτωποι με τα ακόλουθα επαναλαμβανόμενα μοτίβα:

  1.  Διαφορετικά παιδιά, διαφορετικών γνωστικών επιπέδων μπήκαν στις τάξεις μας. Κάποια απ’ αυτά, είχαν γονείς που τα εξάσκησαν από μικρή ηλικία στα μαθηματικά, ενώ άλλα δεν είχαν ποτέ αυτό το είδος «γονικής παροχής».
  2.  Στα πρώτα διαγωνίσματα, οι εξοικειωμένοι και καλά προετοιμασμένοι μαθητές, έπαιρναν άριστους βαθμούς, ενώ οι υπόλοιποι κατάφερναν να απαντήσουν σωστά μόνο σε όσα είχαν κατανοήσει στο περίπου, παίρνοντας τελικά ένα μέτριο βαθμό.
  3.  Τα παιδιά που δεν ήταν εξοικειωμένα με τη μαθηματική σκέψη και τα μαθηματικά, δεν αντιλαμβάν0νταν ότι υστερούσαν μόνο σε προετοιμασία από τους αριστούχους, κι έτσι απέδιδαν την κακή τους επίδοση σε μια επί της αρχής, γενετική ανικανότητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αποφασίσουν ότι «δεν έχουν μαθηματικό μυαλό», να σταματήσουν να μελετούν σοβαρά και τελικά να μένουν πίσω.
  4.  Αντίστοιχα, οι μαθητές που είχαν καλή σχέση με τα μαθηματικά, υπέθεταν ότι έχουν «μαθηματικό μυαλό», ενθαρρύνονταν, προσπαθούσαν περισσότερο και, τελικά, παγίωναν το προνόμιό τους.

Έτσι λοιπόν, η άποψη ότι η ικανότητα στα μαθηματικά δεν είναι μεταβλητή, γίνεται ένα είδος αυτοεκπληρούμενης προφητείας.

          Τι σημαίνουν τα παραπάνω; Πώς όλα τα παιδιά μπορούν να γίνουν καλά στα μαθηματικά! Πάνω στην ιδέα αυτή, αναπτύχθηκε και το MagmaMath©, μέσω του οποίου τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μαθηματικές έννοιες με τρόπο δημιουργικό και διασκεδαστικό. Αποκτούν μαθηματικές γνώσεις και δεξιότητες αποκλειστικά μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, που στόχο έχουν να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον και την εμπλοκή των παιδιών αλλά και να τα βοηθήσουν να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους και να βιώσουν θετικές μαθησιακές εμπειρίες στον τομέα των μαθηματικών!

Ώρες Λειτουργίας

Δευτέρα-Παρασκευή:
8:00 -16:00


Σάββατο, Κυριακή και καθημερινές εκτός ωραρίου:
Ανοιχτά σε προγραμματισμένες εκδηλώσεις ή κατόπιν συνεννόησης.

Επικοινωνία

: +30 210 9626022


: info@team-magma.gr


: Ελ. Βενιζέλου 10 & Πύργου 7,
166 75 Γλυφάδα


*Για οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με την διοργάνωση πάρτυ, επικοινωνήστε μαζί μας τηλεφωνικά ή στείλτε μας mail στο party@team-magma.gr